هفت صبح و....

یزدفردا :رضا حقیقت نژاد :این روزها دوستان عزیز و حرفه ای در سایت آینده نیوز کارهای جالبی می کنند که شگفتی امثال بنده را برانگیخته است. مثلا اینکه انتشار یادداشت داریوش قنبری در اولین شماره روزنامه هفت صبح، نشانه ای از ارتباط پنهانی اصلاح طلبان با مشایی است (این تحلیل با استناد به نگرش روزنامه کیهان مطرح شده است)، یا اینکه شباهت ظاهری چند سایت با


هفت صبح، نشانه طراحی و مدیریت همزمان این سایت هاست. درباره ادعای دومی حرف چندانی ندارم، چون واقعیت ماجرا بر خود من هم روشن نیست، ولی درباره اولی، چون تحت مسئولیت خودم بوده، عجیب و غیرواقعی دیدمش. واقعیت این است که ما برای پیش شماره های هفت صبح، از چند نفر یادداشت گرفته بودیم درباره دغدغه های روزانه شان. وقت انتشار شماره اول، قرار بود یادداشت خانم راکعی را منتشر کنیم، متاسفانه خبرنگاری که یادداشت گرفته بود، حضور نداشت و یادداشت را پیدا نکردیم، دو یادداشت دیگر هم که مربوط به اصولگرایان بود، آماده نبود و به ناچار، به یکی دیگر از دوستان گفتم به چند نفر زنگ بزند و یادداشت بگیرد، در این میان موفق شدیم با آقای داریوش قنبری تماس بگیریم. دوستانی که کار مطبوعاتی کرده اند، می دانند که آقای قنبری از جمله نمایندگانی هستند که علاوه بر نیک نفسی، رابطه ای بسیار خوب با رسانه ها دارند و خیلی خوب و متین جواب می دهند. حالا این اتفاق معمولی در عالم رسانه، دستمایه یک تحلیل سیاسی عمیق شده و کلی گزارش هم درباره اش تهیه شده، واقعا چه می شود گفت. البته در این چند شماره که با چندنفر دیگر از اصلاح طلبان مانند آقای اولیا، محسنی، محمدهاشمی و لیلاز هم یادداشت گرفتیم، همچنین از اصولگرایان و یا مسئولان دولتی. با بعضی ها هم تماس گرفتیم، حاضر نشدند، و یا به بعد موکول کردند. این رویه ادامه خواهد داشت و سعی کرده ایم که هم در انتقال نظرات این بزرگان امانت داری کنیم و هم اینکه طیف های متنوع فعال در حوزه سیاسی را پوشش دهیم، کما اینکه دوستان معتقدند باید از حوزه شخصیت های سیاسی خارج شویم و شخصیت های اجتماعی و فرهنگی هم پایشان به این ستون باز شود، که احتمالا هم چنین خواهد شد. در مجموع، از دوستان خودشان روزنامه نگار بوده اند و روال معمول یادداشت گرفتن در روزنامه ها دستشان هست، این تحلیل ها، عجیب و غریب است، به خصوص آینده ای های عزیز که در قحطی کنونی رسانه های سیاسی، چون یک موهبت، شایسته ستایش هستند.


پانوشت: دوست داشتم اینجا به طور روزانه، یا یک در میان درباره وقایع هفت صبح بنویسم، ولی یک سایت مجهول یادداشت ها را بازنشر می دهد و همین امر سبب سوءتفاهماتی شده است. امیدوارم کسانی که این سایت را می چرخانند، دست از این کار بردارند تا با خیال راحت، بشود نوشت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا